close
تبلیغات در اینترنت
توصیه های مهم برای نحوه نشستن پشت کامپیوتر


جستجوگر

درباره ما

در این سایت به مطالب مربوط به رایانه پرداخته می شود. البته مطالب دیگری مانند مطالب و نمونه سوالات درسی را در اختیار شما می گذارد.

آمارگير

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 15
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 26
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 326
  • بازديد ديروز : 526
  • بازديد کننده امروز : 28
  • بازديد کننده ديروز : 59
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل ديروز: 16
  • بازديد هفته : 852
  • بازديد ماه : 7,808
  • بازديد سال : 111,058
  • بازديد کلي : 261,565
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 54.196.72.162
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

کدهاي اختصاصي

    logo-samandehi
تصویر

آخرين ارسالي هاي انجمن

توصیه های مهم برای نحوه نشستن پشت کامپیوتر


مرحله اول

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کاملا مستقیم روی صندلی بنشینید. باسن خود را تا انتهای پشتی صندلی هول دهید، پشتی یا تکیه گاه صندلی را تنظیم کنید و ارتفاع صندلی را به گونه ای تنظیم کنید که پاهای شما درست بر روی زمین قرار گیرد و زانوها برابر یا کمی پایین تر از باسن باشد. پشتی صندلی را در زاویه ی ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه تنظیم کنید. مطمئن شوید که پشتی صندلی، کاملا پشت شما را در قسمت بالا و پایین حمایت می کند.

در صورت لزوم می توانید با استفاده از بالشتک بادی و یا بالش کوچک پشت خود را پر کنید. اگر صندلی شما دارای مکانیزم عقب گرد فعال و اتوماتیک هست پس می توانید با استفاده از آن تغییرات لازم را در موقعیت های مختلف انجام دهید.
 


مرحله دوم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نزدیک به صفحه کلید یا کیبورد قرار بگیرید، طوری که به طور مستقیم در مقابل بدن شما قرار بگیرد. مطمئن شوید که کیبورد کاملا در مرکز بدن شما قرار گرفته است.
 


مرحله سوم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ارتفاع صفحه کلید را تنظیم کنید. مطمئن شوید که شانه های شما در وضعیت راحتی هستند. آرنج ها را کمی باز بگذارید و مچ دست و دست های خود را مستقیم روی کیبورد قرار دهید.
 


مرحله چهارم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شیب صفحه کلید خود را بر اساس وضعیت نشستن خود تنظیم کنید. از سینی صفحه کلید و یا صفحه کلید، برای تنظیم شیب استفاده کنید. به عبارت دیگر صفحه کلید باید دقیقا روی میز و روبروی مانیتور باشد. در این حالت زاویه بین بازو و ساعد هنگام کار نباید از ۹۰ درجه تجاوز کند. اگر صفحه کیبورد شما قابل تنظیم نباشد پس مجبور به تنظیم صندلی و میز خود هستید.
 


مرحله پنجم

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


نکته دیگر در مورد صفحه کلید، نحوه قرار گرفتن مچ دست ها روی آن است. هر دو مچ کاملا به موازات هم روی صفحه کلید به نحوی قرار گیرند که هر یک نیمی از صفحه کلید را پوشش دهند. جمع شدن مچ دست به سمت داخل یا خارج اصولی نیست. زاویه داشتن کف دست نسبت به مچ نیز باعث آسیب خواهد شد. بسیاری از کاربران پایه های زیر صفحه کلید را باز می کنند تا به آن زاویه دهند، این کار بدترین حالت برای مچ دست است. بهترین حالت برای کیبورد آن است که نسبت به میز کمترین زاویه را داشته باشد.
 


مرحله ششم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مانیتور را در بهترین موقعیت قرار دهید. مانیتور باید روبروی صورت باشد به گونه ای که هنگام کار با آن بتوان بالاترین نقطه مانیتور را مشاهده کرد یا به عبارت دیگر چشم کاربر به موازات بالاترین قسمت مانیتور باشد و فاصله ی شما با کامپیوتر به اندازه طول دست شما باشد یا بین ۴۰ تا ۷۰ سانتیمتر باشد. هر گونه پرده یا آفتاب گیر را به گونه ای تنظیم کنید که نور به صفحه ی مانیتور برخورد نکند.
 


مرحله هفتم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کتاب یا نوشته ای را که می خواهید تایپ کنید، دقیقا روبروی خودتان قرار دهید. اگر روی میز یا جلو کیبورد فضای کافی وجود دارد از نگهدارنده کاغذ استفاده کنید.
 


مرحله هشتم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در طول مدتی که با کامپیوتر کار می کنید، به دلیل نشستن های طولانی، برای از بین بردن گرفتگی و کوفتگی عضلات، مقداری به خودتان استراحت دهید. مطالعات نشان داده اند که ثابت نشستن و عدم تحرک در دراز مدت برای سلامتی شما بسیار مضر است. سعی کنید به مدت چند دقیقه در اطراف قدم بزنید، بایستید و به انجام چند حرکت کششی بپردازید. یا توصیه ای را که در اول ایمیل به آن اشاره کردیم انجام دهید. در هر صورت هر کاری را که انجام دهید از نشستن در یک جا به مدت طولانی بهتر است.

می توانید هر ۲۰-۳۰ دقیقه، حرکت کششی کوتاهی به مدت 1-2 دقیقه انجام دهید. بعد از هر ساعت کار، کمی استراحت یا تغییر وضعیت برای حداقل ۵-۱۰ دقیقه لازم است. همیشه نهار خود را در جایی، دورتر از کامپیوتر صرف کنید. برای جلوگیری از خستگی چشم، با چشم هایتان حرکات چرخشی انجام بدید. چند ثانیه به جایی دورتر از مانیتور نگاه کنید و سپس به نقطه ای نزدیک، این حرکت را چند بار انجام دهید. برای استراحت دادن به چشم هایتان برای ۱۰- ۱۵ ثانیه با کف دست چشم هایتان را بپوشانید.
 


مرحله نهم و آخر

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ورزش برای دست هایتان حتما" لازم است. می توانید حرکتی که در تصویر هست رو انجام بدید یا اینکه با دست مخالف انگشتان دست دیگه رو در حالی که دست صاف و کشیده است به طرف عقب کشش دهید. می توانید حرکات پیشگیرانه دیگری را نیز انجام دهید. این تمرینات رو در طول روز چند بار تکرار کنید. چرا که یکی از بزرگ ترین مشکلات پیش روی کسانی که زیاد با موس و کیبورد سروکار دارند، سندروم تونل کارپال هست. پس از همین الان به فکر سلامتی خودتان باشید.

برچسب ها

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

تبليغات

نظرات ارسال شده

ما را دنبال کنيد

ورود کاربران

نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : *کد امنیتیبارگزاری مجدد

همکاران و دوستان

لینک های مفید

ارتباط با مدير

ارتباط با مدير